Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Недбай С$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8
|
1. |
Рева О. М. Алгоритмизація процедури визначення ставлення авіаційного оператора до ризику [Електронний ресурс] / О. М. Рева, С. І. Корж, П. Ш. Мухтаров, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 1. - С. 109–114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_1_19 Розглядаючи діяльність авіаційних операторів як безперервний ланцюг рішень, що виробляються і реалізовуються за умов ризику, запропоновано дослідити відповідні процеси за допомогою оціночної функції корисності-безпеки, яку можна побудувати на множині умов вирішення професійних задач за обмеженим числом точок і визначити основну домінанту діяльності, а саме схильність, несхильність, байдужість до ризику. Надано алгоритми формалізації відповідних процесів як для випадку незмінності, так і змінності ставлення до ризику на континуумі характеристик проблемної ситуації.
| 2. |
Медведенко О. М. Формування соціоничного портрета пілота [Електронний ресурс] / О. М. Медведенко, М. Ф. Міхайлик, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2011. - № 6. - С. 96–101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2011_6_17 Надано результати застосування соціонічних методик для формування професійно-психологічного портрету пілота за очікуваних і екстремальних умов експлуатації повітряних суден. Встановлено, що такі соціонічні типи як сенсорно-логічний інтроверт, логіко-інтуїтивний екстраверт та логіко-сенсорний інтроверт є найбільш прийнятними для льотної професії, на підставі чого сформульовано пропозиції щодо вдосконалення процедур професійно-психологічного добору шляхом першочергового відбору у льотні навчальні заклади студентів з зазначеними соціотипами.
| 3. |
Рева О. М. Теоретична модель виявлення основної домінанти діяльності авіаційного оператора в умовах ризику [Електронний ресурс] / О. М. Рева, П. Ш. Мухтаров, С. В. Недбай, С. І. Корж // Авиационно-космическая техника и технология. - 2011. - № 9. - С. 177–183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2011_9_34 Враховуючи вплив пілотів і авіадиспетчерів як "операторів переднього краю" на безпеку функціонування складної поліергатичної системи керування екіпаж - повітряне судно - середовище - орган управління повітряним рухом, запропоновано оцінювати їх професійну діяльність з урахуванням основної психологічної домінанти, яка визначає ставлення до ризику, а саме схильність, несхильність і байдужість до нього. Поняття корисності розглянуто з позицій безпеки польотів і поширено на процеси прийняття рішень авіаційним оператором за умов ризику. Обгрунтовано і розроблено теоретичну модель оціннної функції корисності-безпеки авіаційного оператора. Розглядаючи професійну діяльність пілотів і авіадиспетчерів як безперервний ланцюг рішень, доведено можливість виявлення основної домінанти діяльності на множині умов і наслідків діяльності.
| 4. |
Рева О. М. Алгоритмізация процедури агрегування нечітких оцінок точності пілотування на льотних тренажерах [Електронний ресурс] / О. М. Рева, С. О. Дмітрієв, В. А. Шульгін, О. М. Дмітрієв, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 1. - С. 86–91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_1_14
| 5. |
Недбай С. В. Системологія невизначеності процесів льотної експлуатації повітряних суден [Електронний ресурс] / С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 7. - С. 135–146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_7_27
| 6. |
Недбай С. В. Результати аналізу порушень, які сталися протягом 2015 — першого півріччя 2016 років на АЕС України [Електронний ресурс] / С. В. Недбай, Д. В. Воронцов, О. М. Горпинченко, О. В. Печериця // Ядерна та радіаційна безпека. - 2016. - Вип. 3. - С. 15-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ydpb_2016_3_5
| 7. |
Серафин Р. І. Досвід експлуатації арматури на атомних електростанціях України та Європейського Союзу [Електронний ресурс] / Р. І. Серафин, О. І. Лігоцький, С. В. Недбай, О. В. Печериця, Р. В. Халенко, О. М. Курман // Ядерна та радіаційна безпека. - 2019. - Вип. 3. - С. 35-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ydpb_2019_3_7
| 8. |
Рева О. М. Превентивне оцінювання комплексної значущості характерних помилок авіадиспетчерів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, В. В. Камишин, А. М. Невиніцин, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 5. - С. 72–81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_5_10 Обгрунтовано, що головним чинником, що пояснює вплив авіаційних операторів "переднього краю" на взаємодію складників концепції безпеки польотів ІСАО є їх "ставлення до небезпечних дій або умов". До цього "ставлення" віднесено й системи переваг на показниках і характеристиках професійної діяльності. Виходячи з рекомендацій ІСАО та статистики авіаційних подій і серйозних інцидентів під час управління повітряним рухом, був сформований спектр з n = 21 характерних помилок авіадиспетчерів, який найбільш повно і всебічно ілюструє їх неправильні рішення. Орієнтуючись на лінгвістичні показники ІСАО щодо визначення рівнів частоти і небезпеки небажаних подій, обгрунтовано проведення їх дефазифікації шляхом застосування зважених коефіцієнтів значущості помилок для визначення індивідуальних і групових систем переваг. Коефіцієнти визначені на п'ятій ітерації застосування математичного методу розстановки пріоритетів. До експерименту було залучено m = 37 професійних авіадиспетчерів. Для узагальнення їх думок стосовно частоти і небезпек помилок був реалізований мультиплікативний підхід, який на відміну від адитивного дозволяє отримати більш обережні результати. Побудовані групові системи переваг випробуваних авіадиспетчерів по показниках частоти і небезпек характерних помилок, які не збігаються. Введений показник нерозрізненості. Встановлено, що його значення для дослідження частоти помилок у груповій системі переваг дорівнює величині <$E roman {R sub LF sup * ~=~1,23~cdot~10 sup -2}>, а для аналізу небезпек помилок - у три рази гірший і дорівнює <$E roman {R sub LD sup * ~=~3,77~cdot~10 sup -2}>. Інтегративний (цілісний) показник значущості помилки узагальнює її коефіцієнти значущості по показниках частоти і небезпек і знаходиться мультиплікативно. Що дало змогу побудувати остаточну групову систему переваг. Ступінь нерозрізненості значущості помилок у ній дорівнює <$E roman {R sub g sup * ~=~0,91~cdot~10 sup -2}>, що свідчить про ефективність запропонованого підходу до реалізації рекомендацій ІСАО щодо урахування в процесах управління безпекою польотів частоти і небезпек небажаних подій. Отримані результати пропонується використовувати для створення методології аналізу ідерева подійі в системах управління безпекою польотів.Обгрунтовано, що головним чинником, що пояснює вплив авіаційних операторів "переднього краю" на взаємодію складників концепції безпеки польотів ІСАО є їх "ставлення до небезпечних дій або умов". До цього "ставлення" віднесено й системи переваг на показниках і характеристиках професійної діяльності. Виходячи з рекомендацій ІСАО та статистики авіаційних подій і серйозних інцидентів під час управління повітряним рухом, був сформований спектр з n = 21 характерних помилок авіадиспетчерів, який найбільш повно і всебічно ілюструє їх неправильні рішення. Орієнтуючись на лінгвістичні показники ІСАО щодо визначення рівнів частоти і небезпеки небажаних подій, обгрунтовано проведення їх дефазифікації шляхом застосування зважених коефіцієнтів значущості помилок для визначення індивідуальних і групових систем переваг. Коефіцієнти визначені на п'ятій ітерації застосування математичного методу розстановки пріоритетів. До експерименту було залучено m = 37 професійних авіадиспетчерів. Для узагальнення їх думок стосовно частоти і небезпек помилок був реалізований мультиплікативний підхід, який на відміну від адитивного дозволяє отримати більш обережні результати. Побудовані групові системи переваг випробуваних авіадиспетчерів по показниках частоти і небезпек характерних помилок, які не збігаються. Введений показник нерозрізненості. Встановлено, що його значення для дослідження частоти помилок у груповій системі переваг дорівнює величині <$E roman {R sub LF sup * ~=~1,23~cdot~10 sup -2}>, а для аналізу небезпек помилок - у три рази гірший і дорівнює <$E roman {R sub LD sup * ~=~3,77~cdot~10 sup -2}>. Інтегративний (цілісний) показник значущості помилки узагальнює її коефіцієнти значущості по показниках частоти і небезпек і знаходиться мультиплікативно. Що дало змогу побудувати остаточну групову систему переваг. Ступінь нерозрізненості значущості помилок у ній дорівнює <$E roman {R sub g sup * ~=~0,91~cdot~10 sup -2}>, що свідчить про ефективність запропонованого підходу до реалізації рекомендацій ІСАО щодо урахування в процесах управління безпекою польотів частоти і небезпек небажаних подій. Отримані результати пропонується використовувати для створення методології аналізу ідерева подійі в системах управління безпекою польотів.
|
|
|